Společnost Pars nova podepsala smlouvu s Českými drahami na modernizaci 31 osobních vozů za jednu miliardu korun. Součástí této smlouvy je i opce na obnovu dalších 31 vozů. Modernizované vozy budou součástí vlaků na vnitrostátních i mezinárodních spojích, tedy rychlíků a vlaků InterCity a EuroCity. Díky modernizaci budou vozy splňovat náročné mezinárodní standardy, a proto budou moci jezdit po celé Evropě na všech napájecích systémech.
„Nejvýraznější technickou změnou je rekonstrukce podvozků, která umožňuje zvýšení maximální rychlosti ze 120 km/h na 160 km/h, a dále úprava brzdového systému včetně dosazení elektropneumatické brzdy. Po modernizaci budou vozy splňovat náročné mezinárodní standardy. Nejvíce však cestující ocení zcela nový moderní interiér,“ uvedl Tomáš Ignačák, předseda představenstva Pars nova.
České dráhy podepsaly smlouvu na modernizaci 62 vozů řady Bp se společností Pars nova po úspěšné modernizaci 40 vozů Bmee, která skončila letos v září. Prvních 31 vozů by společnost Pars nova měla dodat do března 2016. Ve vozech budou nové pohodlné sedačky, sklopné či rozkládací stolky, a především elektrické zásuvky na 230 V, které umožní cestujícím napájet elektronická zařízení. Příjemné teploty v létě navíc zajistí klimatizace.
Do všech vozů se také nově nainstaluje audiovizuální informační systém, na kterém bude možné sledovat průběh cesty. Cestující ovšem jistě ocení především praktické novinky. Ve vlacích bude více místa pro ukládání kol nebo kočárků a nové předsuvné vstupní dveře, které usnadní nástup a výstup cestujících. Vozy budou rovněž nově vybaveny toaletami s uzavřeným systémem, které mohou cestující využívat i při zastavení vlaku ve stanici.
„V regionu s vysokou mírou nezaměstnanosti se nám daří dlouhodobě udržet stabilní počet zaměstnanců, který neklesá pod 750. A právě díky nově podepsanému kontraktu pro České dráhy budeme mít práci pro naše zaměstnance přinejmenším do konce prvního čtvrtletí roku 2016,“ doplňuje Tomáš Ignačák.