Podmořský železniční tunel, který spojuje Evropu a Asii, je součástí projektu Marmaray. Tunel je dlouhý 13,6 kilometru a zhruba jeho desetina (1,4 km) vede pod mořem. Leží v hloubce 60 metrů, což z něj činí nejhlouběji položený tunel svého druhu na světě. Kontrakt na dodání nákladních vagonů a lokomotiv získala brněnská obchodní společnost LOKO TRANS, s.r.o., která spolupracuje s CZ LOKO.
„Motorové lokomotivy 741.708-2 a 741.709-0 z produkce CZ LOKO plní roli záchranných lokomotiv, které jsou na každé straně tunelu připraveny k vyproštění vlaků v případě mimořádné události. Získali jsme tak důležitou referenční zakázku na dynamicky se rozvíjejícím tureckém trhu,“ řekl Josef Gulyás, obchodní ředitel CZ LOKO pro střední Evropu. Lokomotivy přepravila společnost LOKO TRANS po kolejích do rumunského přístavu Constanta a dále lodí do Istanbulu. Zkušební jízdu absolvovaly s přechodovým vagonem a elektrickou jednotkou z evropské do asijské části Istanbulu. Test spočíval v rozjezdu z nejhlubšího místa do stoupání 17 ‰ se soupravou o hmotnosti 850 tun. Rychlost vlaku se pohybovala od 15 do 30 km/h a časový limit pro vyproštění soupravy z tunelu lokomotivy splnily s rezervou. Následovalo dvoutýdenní školení obsluhy lokomotiv. Vše završila zkouška podle turecké legislativy. „Je to unikátní místo. Zpočátku si připadáte jako v pražském metru, ale když uprostřed tunelu vidíte terénní zlom, dojde vám, o jak mimořádnou stavbu jde,“ popisuje dojmy Jakub Džurný, vedoucí technického marketingu, který obě lokomotivy 741.7 v Turecku předával.