Společnost CZ LOKO patří k tradičním účastníkům veletrhu Czech RailDays, a nechyběla tedy ani na letošním, již 16. ročníku této největší české prezentace železniční techniky. Expozici CZ LOKO navštívila řada obchodních partnerů i potenciálních zákazníků. Veletrh se stal rovněž tradičním místem setkání s dodavateli materiálů a komponent.
Letošní ročník ostravského veletrhu si zvolila společnost CZ LOKO pro českou premiéru motorové lokomotivy EffiShunter. Dvounápravová dieselelektrická lokomotiva je určena pro lehkou posunovací službu na tratích s rozchodem 1 435 mm a její platforma umožňuje i provedení pro rozchod 1 520 mm. Lokomotiva disponuje elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu.
Je konstruována jako kapotová s věžovou kabinou strojvedoucího. Hnací agregát pod kapotou tvoří spalovací motor Caterpillar C13 a trakční alternátor Siemens. Regulaci výkonu a ovládání celé lokomotivy zajišťuje řídicí systém MSV elektronika.
Projekt lokomotivy EffiShunter vznikl na základě zkušeností s výrobou dvounápravových lokomotiv řady 709, 719.7, TME3 a modernizacemi vozidel řad 704.7, 797.7, 797.8, 724.7, 741.7 a 742.7. Prototyp byl vyroben na podzim roku 2014 a poprvé představen odborné veřejnosti na veletrhu InnoTrans v Berlíně. Prvním zátěžovým testem prošla lokomotiva na vlečce Třineckých železáren.
Do Ostravy přijela ze zkušebního provozu u Českých drah, konkrétně z DKV Brno a Praha. Lokomotiva je vybavena automatickým spřáhlem a její rozměry umožňují i použití na drahách speciálních, jako je například metro.