Společnost Škoda Transportation dokončila výrobu všech 60 nízkopodlažních tramvají ForCity Classic určených pro turecké město Konya. Na jejich výrobě se podílela i šumperská firma Pars nova. Jde o jeden z nejdůležitějších kontraktů skupiny za více než 2,6 miliardy korun. Celkem 15 tramvají z celkového počtu 60 kusů bylo vyrobeno v Šumperku v rámci kooperací ve skupině Škoda.
Poslední, patnáctá, odjížděla ze Šumperka letos 18. března. S náročnou výrobou začala Pars nova v roce 2014, kdy se po pečlivém zaškolení v Plzni pustili její zaměstnanci do výroby první skříně. Tramvaje se zde stavěly kompletně celé, od výroby skříní přes zavázání na podvozky, kabeláže, instalaci elektrotechniky, interiéru až po jejich zprovoznění pod trolejí přímo v šumperském závodě. První hotová tramvaj byla předána do Plzně v září 2014. Odjíždějící tramvaje byly v ulicích Šumperka k vidění více než půl roku a vždy je šumperští obyvatelé se zájmem obdivovali.
Poslední tramvaj z 15kusové série, které byly vyrobeny v Pars nova, doprovázelo na jejím odjezdu nejen nádherné počasí, ale i zaměstnanci, kteří se na její výrobě podíleli. Pro zajímavost – každá z tramvají prošla rukama přibližně 160 zaměstnanců. Tramvaje dlouhé 32,5 metru mají kapacitu až 364 cestujících.
Jsou konstruované jako lehké metro a mohou jezdit v soupravě ze dvou vozidel i v plánovaném čtyřkilometrovém tunelu. Unikátní jsou také designem inspirovaným motivy islámské architektury a světovou jedinečností města Konya – tančící derviši. Tramvaje jsou celé nízkopodlažní a plně klimatizované.