České premiéry tří kompletně zmodernizovaných lokomotiv 774.711, 774.712 a 774.713 se zúčastnily čtyři desítky českých, slovenských a polských železničních dopravců. Lokomotivy, které jsou určeny pro těžkou posunovací a traťovou službu, společnost CZ LOKO představila v České Třebové na konci srpna. Už v říjnu je předá prvnímu privátnímu železničnímu operátorovi ve Finsku – společnosti Fennia Rail.
Lokomotiva 774.713 přitom představuje jubilejní 100. modernizaci šestinápravové lokomotivy v CZ LOKO. Většina z nich je v provozu na železničních tratích s rozchodem 1520 mm v Rusku a dalších postsovětských státech. „Motorová lokomotiva díky komplexní modernizaci splňuje nejnáročnější kritéria evropských norem TSI a požadavky provozovatelů: vysokou spolehlivost, výraznou úsporu nákladů na provoz a údržbu, ekologický provoz, vysoký komfort a bezpečnost obsluhy,“ říká Roman Čechura, manažer marketingu CZ LOKO.
Lokomotivy pro společnost Fennia Rail budou do Finska přepraveny přes Slovensko na normálním rozchodu 1435 mm na dočasných podvozcích. Na trati s rozchodem 1520 mm pojedou už ve finální podobě přes Ukrajinu, Bělorusko a Rusko.
Společnost CZ LOKO při konstrukčním vývoji tohoto vozidla zhodnotila bohaté zkušenosti z výroby a provozu lokomotiv pro náročné klimatické podmínky v pobaltských státech a Ruské federaci. Kromě stovky modernizovaných šestinápravových lokomotiv dodalo CZ LOKO dosud železničním dopravcům doma i v zahraničí ještě 71 nových šestinápravových lokomotiv a 662 dvou a čtyřnápravových lokomotiv.