Po třech letech intenzivní práce získala akciová společnost CZ LOKO schvalovací protokol polského drážního úřadu pro provoz komplexně modernizované lokomotivy řady 741.7 určené k posunovací a traťové službě na tamních železničních tratích. „Bylo to náročné časově i procesně. Za výsledkem je značné úsilí konstruktérů, technologů, kolegů z technické dokumentace i výroby,“ uvedl Martin Švercl, manažer exportu CZ LOKO.
Tím se firmě otevřela cesta ke schválení jejich dalších komplexně modernizovaných lokomotiv, určených pro české, polské, slovenské a maďarské železniční dopravce a další obchodně zajímavá teritoria. Lokomotivy řady 741.7 již využívají dopravci v Česku, na Slovensku, v Turecku a Itálii. Dokument vydal Krzysztof Dyl, ředitel Drážního úřadu Polské republiky, a CZ LOKO tak získalo možnost, jak svou univerzální lokomotivu, určenou na celostátní a regionální tratě a vlečky o rozchodu 1 435 mm, nabízet také polským železničním dopravcům. Firma k tomu využije i svou dceřinou společnost CZ LOKO Polska.
Čtyřnápravové motorové lokomotivy řady 741.7 jsou vybaveny digitálním řídicím systémem MSV Elektronika, spalovacím motorem CAT 3508C o výkonu 1 000 kW, alternátorem Siemens a elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Maximální rychlost lokomotiv je zvýšena ze 70, resp. 90 km/h na 100 km/h. Lokomotivy o hmotnosti 18 tun na nápravu mají díky sníženým kapotám výrazně zlepšené výhledové poměry z věžové kabiny strojvedoucího.
Strojvedoucím i posunovačům lokomotivy 741.7 poskytují potřebný komfort a bezpečnost.