Společnost CZ LOKO představila osmý prosincový den odborné veřejnosti reprezentanta nové řady motorových lokomotiv – EffiShunter 500. Tato čtyřnápravová dieselelektrická lokomotiva je primárně určena pro posunovací službu na železniční síti o rozchodu 1 435 mm. S hmotností 18 tun na nápravu a maximální rychlostí 80 km/h představuje pro provozovatele atraktivní řešení pro posun například na hutních, důlních a petrochemických vlečkách.
Díky použití provozně ověřených komponentů a digitálnímu řídicímu systému MSV elektronika přinese lokomotiva provozovatelům vysokou spolehlivost, zvýšenou bezpečnost a výraznou úsporu nákladů na provoz a údržbu. Pro zvýšení efektivity byl na lokomotivu dosazen tempomat, systém dvojčlenného řízení, předehřev spalovacího motoru, vzdálený monitoring GPS/GSM, systém skluzové ochrany a systém mazání okolků plastickým mazivem. Díky použití spalovacího motoru Caterpillar C18 o výkonu 522 kW, trakčního alternátoru Siemens a elektrickým pomocným pohonům představuje lokomotiva EffiShunter 500 technologicky vyspělé vozidlo v dostupné cenové kategorii.
První vozidlo ze série EffiShunter 500 s označením 723.701 vyrobila společnost CZ LOKO pro Třinecké železárny, a.s., které zvolily pro obnovu svého lokomotivního parku tuto novou řadu mimo jiné pro její ekologický provoz (vyhovuje emisním limitům EU Stage IIIA) a výborné rozhledové poměry věžové kabiny strojvedoucího. Druhá lokomotiva z této série bude v prvním čtvrtletí 2016 uvedena do provozu v Srbsku, na vlečce společnosti Naftna Industrija Srbije, a.d., Novi Sad.