Tři posunovací lokomotivy 741.7, které nyní dodává společnost CZ LOKO železničním dopravcům do Itálie, zvýší počet lokomotiv této značky v zemi už na bezmála šest desítek. „Dvě posunovací lokomotivy budou jezdit v dopravních terminálech v Bari a ve Veroně, a další v ligurském přístavu Livorno. V obou případech jde o víceleté pronájmy,“ uvedl Jaroslav Plhák, obchodní ředitel CZ LOKO.
Součástí kontraktů je rovněž komplexní servis (fullservis) lokomotiv, který zajišťuje dceřiná společnost CZLOKO Italia. Nejde přitom zdaleka o jediný kontrakt. „Před Vánocemi jsme uzavřeli smlouvu na dodávku dalších dvou lokomotiv 741.7 s firmou, která se zabývá údržbou a stavbou tratí. Jde o zcela nového zákazníka, a věřím, že ne posledního,“ říká Jaroslav Plhák.
Čtyřnápravové, dieselelektrické lokomotivy 741.7 s výkonem 1 000kW jsou určeny především pro posun. Jde o technologicky moderní vozidla, splňující emisní limity EU Stage IIIA, jejichž vysoká spolehlivost prodloužila cykly údržby, což výrazně šetří náklady na provoz. Strojvedoucím zase poskytují potřebný komfort a bezpečnost. V provozu jsou také v Česku, Slovensku, Polsku a Turecku.
„V Itálii sice už působíme řadu let, ale až po založení dceřiné společnosti máme k zákazníkům opravdu blízko. Jsme jim k dispozici vlastně nepřetržitě. Navíc zaměstnáváme místní lidi. To všechno zlepšilo obchodní vztahy s italskými klienty. Flexibilita, rychlé jednání a reakce na aktuální potřeby železničního trhu, jsou stejně důležité jako to, že jsme si zde vytvořili vlastní servisní zázemí i obchodní strategii,“ vysvětluje Jan Kutálek, vedoucí obchodního oddělení CZ LOKO a člen představenstva CZLOKO Italia. Ta byla založená počátkem roku 2016 a sídlí v Porto Mantovano na předměstí Mantovy.
Společnost CZ LOKO si přitom v zemi hodně slibuje také od své nové interoperabilní asynchronní „full TSI“ dieselelektrické lokomotivy EffiShunter 1000, jejíž schvalování pro provoz na italských železnicích nyní probíhá.