V letošním roce bude již přibližně 1750 kilometrů českých železničních tratí vybaveno komunikačním systémem GSM-R. Další tratí, kde se systém momentálně buduje, je trať Ústí nad Orlicí – Lichkov – česko-polská státní hranice.
Organizace výstavby předmětné stavby vychází ze zkušeností z úspěšné realizace stavby pilotního projektu „GSM-R v úseku Děčín, státní hranice – Ústí nad Labem – Praha – Kolín“, stavby „GSM-R, dokončení I. NŽK“, stavby „GSM-R Břeclav – Přerov – Petrovice u Karviné“, GSM-R, Kolín – Všetaty – Děčín“ a dalších úspěšně dokončených GSM-R staveb. Průběh realizace uvedených projektů byl podroben kritickému rozboru a na tomto podkladě jsou pro předmětný projekt navrhovány takové postupy, které společnost Kapsch považuje za nejefektivnější.
Prioritami jsou komplexnost řešení včetně veškerých pomocných a podpůrných opatření, organizace pracovních postupů tak, aby byl co nejméně narušován stávající rutinní provoz, citlivý přístup k zásahům do terénu a k ochraně životního prostředí, jednoznačný soulad s paralelně probíhající výstavbou a s potřebami příslušných provozních složek a důraz na použití především zavedených výstavbových komponentů.