Za rok 2016 se podařilo vyčerpat více než 78,7 miliard korun na dopravní stavby. Vyplývá to z výroční zprávy Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI), kterou dostala vláda. Resort dopravy dokázal na dopravní projekty využít dokonce o 13 miliard Kč více, než byl původně schválený rozpočet SFDI. Jedná se tak o historicky nejlepší výsledek čerpání rozpočtu na dopravní infrastrukturu.
„Bilance rozpočtu SFDI ukazuje, že se dopravní výstavba skutečně rozběhla a peníze nezůstaly pouze na papíře. Začali jsme stavět nové úseky dálnice D3, pokračujeme v modernizace D1, staví se D1 v úseku Přerov – Lipník, obchvat Třince na silnici 1/11 a celá řada dalších projektů,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Díky úspěšnému čerpání evropských prostředků z OPD v roce 2015 získal SFDI další zdroje navíc, a bylo možné navýšit rozpočet na celkových 80,5 miliardy korun (tj. upravený rozpočet SFDI). Tuto částku se podařilo vyčerpat z více než 98 procent. Podstatnou zásluhu na tom mají hlavní příjemci, a to Správa železniční dopravní cesty, která vyčerpala celkem zhruba 99 procent rozpočtu na železniční dopravní infrastrukturu a rovněž také Ředitelství silnic a dálnic, které vyčerpalo 98,7 procenta rozpočtu na pozemní komunikace. K dobrému výsledku přispěly také kraje při čerpání mimořádné podpory státu na opravy silnic II. a III. tříd, které činilo 99,6 procenta.
Pro rok 2017 schválila Poslanecká sněmovna ČR rozpočet SFDI v celkové výši 82,1 miliard korun, což je téměř o 16,4 miliardy korun více než v roce 2016. Jeho výše tak dává dostatečnou záruku, že i v roce 2017 bude dostatek prostředků na projekty dopravní infrastruktury a rovněž díky tomu dojde ke zrychlení tempa čerpání prostředků Operačního programu Doprava. Ministerstvo dopravy zároveň usiluje o to, aby rozpočet SFDI i v příštím roce zajistil financování všech staveb, které už běží nebo budou kompletně připravené.