Několik organizačních změn, mezi které patří i sloučení dvou obchodních úseků do jednoho, zavedla od 1. července 2017 akciová společnost CZ LOKO. Změny oznámil Josef Gulyás, generální ředitel firmy, patřící mezi významné evropské výrobce lokomotiv a speciálních drážních vozidel. „Chceme-li své postavení na trhu posilovat, musíme být ještě efektivnější. K tomu tyto organizační i personální změny směřují,“ vysvětlil.
Obchod, tvořený dosud dvěma úseky, se sloučil do jednoho, který nově řídí Jaroslav Plhák z pozice ředitele pro obchod a marketing. Jeho zástupcem pro všechny oblasti mimo Společenství nezávislých států (CIS) je i nadále Jan Kutálek jako zástupce obchodního ředitele. Pro země CIS byl do funkce zástupce obchodního ředitele pro Východní Evropu jmenován Alexander Volf. Sloučení obchodních úseků přinese především konzistentní řízení a směrování obchodních aktivit na současných i nových obchodních teritoriích.
Změny se týkají také oddělení servisu. Veškeré, tedy i zahraniční servisní aktivity, jsou od tohoto data řízeny oddělením Centrálního servisu. Společnost CZ LOKO přitom dále posiluje kapacitu servisních výkonů, mimo jiné i přesměrováním činností dceřiné společnosti Letohradské strojírny výlučně právě na servisní zakázky.
„Cíl je jednoduchý. Posílení a optimalizace servisních týmů, především na záručním a pozáručním servisu a fullservisu. Trh si především fullservis, tedy servis, zahrnující kompletní údržbu vozidel, žádá víc a víc. Jde o očekávaný vývoj a současný trend. Operátoři chtějí primárně přepravovat a logicky omezují vlastní opravárenské kapacity, tedy lidské zdroje, haly, zázemí, náhradní díly. Je to pro ně zkrátka neekonomické,“ uvedl Josef Gulyás.
Ke stejnému datu se sloučil Úsek pro strategii a projekty a Správní úsek, který nově celý vede Bedřich Bulička. Součástí organizačních změn je rovněž přesun a rozvoj oddělení Systémového controllingu, které povede Romana Szitová. Řízeno bude přímo generálním ředitelem. „Jde tedy o organizační a personální změny v řídících strukturách společnosti, které se ostatních zaměstnanců bezprostředně nedotknou. Přispějí ale k tomu, abychom byli pružnější a pro naše zákazníky a obchodní partnery čitelnější, a mohli si dovolit realizovat další benefity i pro naše zaměstnance,“ uzavřel Josef Gulyás.