Ve dnech 11. až 13. prosince přijela do České republiky na pozvání Asociace podniků železničního průmyslu (ACRI) indická delegace v čele se Sueejetem Mishrou z indického ministerstva železnic a Sudhanshu Manim, generálním ředitelem společnosti Integral Coach Factory, největšího výrobce kolejových vozidel na světě. Během tří dnů navštívila delegace české výrobce z oblasti železničního průmyslu a jednala i se zástupci Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) či Českých drah (ČD).
Třídenní maraton jednání začal návštěvou plzeňské ŠKODA TRANSPORTATION a ŠKODA ELECTRIC. Jen málokterá značka proslavila Českou republiku ve světě tak, jako plzeňská Škoda. S jejími výrobky se lidé setkávají již více než sto padesát let. Indická delegace se zajímala především o vozidla určená pro železnici a otázky spojené se servisem vozidel. Následovala návštěva Ostravy, indičtí hosté byli velmi spokojeni se servisem a komfortem, který nabídl ranní spoj ČD do Ostravy.
Prvním zastavením na severu Moravy byla společnost BONATRANS, kde generace skutečných odborníků přispívají k postupnému vývoji dvojkolí a vyrábějí vysoce kvalitní řešení pro kolejová vozidla po celém světě. S ohledem na nutnost lokalizace v Indii otevřel podnik v loňském roce výrobní závod v Aurangabádu. Nové výrobní linky jsou vybaveny špičkovými technologiemi pro obrábění a povrchové úpravy kol a náprav a stejně tak pro kompletaci dvojkolí, a to včetně dalších komponentů. Dalšími na pořadí byla jednání ve firmách BORCAD, specializující se na výrobu sedadel a PARS KOMPONENTY, výrobce dveřních systémů, oken a doplňků pro interiér.
Indická delegace se během svého pobytu setkala i se zástupci SŽDC, ČD a DPOV. Kromě výrobků pro železnici se zajímali o s provozem na železnici spojené služby. Opravené prostory pražského hlavního nádraží, stejně tak i nabízené služby a servis pro cestující – to vše indické hosty velmi upoutalo a podle jejich slov i inspirovalo.
Indie a ČR mají historicky výborné obchodní vztahy. Indie nabízí, díky svým plánovaným projektům na železnici a také s ohledem na rozvoj metra v mnoha městech, skvělé příležitosti pro české podniky železničního průmyslu.