Počátek roku 2018 je v Pars nova z hlediska pracovní náplně velice pestrý. Realizované projekty pokrývají téměř celé portfolio železničních kolejových vozidel od elektrických lokomotiv, přes osobní vozy, elektrické jednotky, vozy speciální stavby až po motorové jednotky. Podle aktuálních kontraktů se v podobném duchu ponese celý tento rok.
Na konci roku 2017 byla zúčiněna rámcová smlouva na vyvazovací opravy osobních vozů, které České dráhy odkoupily jako opotřebované od rakouského ÖBB. Rámcová smlouva má platnost do roku 2020 a zahrnuje celkem 127 vozů řad ABmz a Bmz.
V průběhu března byla dokončena hlavní oprava požárem násilně poškozené elektrické lokomotivy 240.011 z majetku ČD Cargo, provozované v SOKV České Budějovice. Součástí odstranění násilného poškození byla kompletní výměna nízkonapěťové kabeláže a další úkony v rozsahu hlavní opravy. Oprava byla součástí smlouvy na vyvazovací opravy dalších dvou elektrických lokomotiv řady 363, které byly taktéž předány zpět zákazníkovi již na počátku tohoto roku. V březnu byla pro stejného zákazníka dokončena také první ze série vyvazovacích oprav třiceti lokomotiv řady 363.5. Tyto lokomotivy se do Pars nova vrací po pěti letech, kdy byly v Šumperku modernizovány z původní řady 363.
Pravidelně se v Pars nova také odstraňují násilná poškození železničních vozidel. V současnosti je v Šumperku poprvé přistavena k opravě pětivozová elektrická jednotka řady Interpanter, která byla násilně poškozena při kolizi na železničním přejezdu. Ze stejného důvodu se do firmy vracejí i některé zde vyrobené Regionovy. V lednu zde byl dokonce přistaven rekordní počet pěti jednotek po násilném poškození.