Siemens před časem představil novou platformu jednotek s obchodním názvem Mireo. Společnost DB Regio bude jednotky s maximální rychlostí 160 km/h provozovat na spojích Rheintal-Netz v jihozápadním Německu od roku 2020. Jednotky Mireo jsou charakteristické nízkými provozními náklady, kterých je dosaženo především nízkou hmotností. Jedním ze subdodavatelů komponentů pro tyto jednotky je i BONATRANS GROUP.
Nejen v mediích je ekologie skloňována prakticky neustále. Není sporu o tom, že samotná přeprava (lidí či nákladu) po kolejích je k životnímu prostředí nejšetrnější. Jak ale vypadá takové ekologické dvojkolí poslední generace? „Jednou z cest, jak snížit hmotnost jednotky je použití podvozků, respektive dvojkolí s vnitřními nápravovými ložisky. Úspora hmotnosti čepů a prašníků na nápravě dvojkolí (v porovnání se standardním dvojkolím) se promítá ve snížení spotřeby elektrické energie, ale také ve vyšší životnosti kol,“ říká Jakub Weimann, generální ředitel společnosti BONATRANS GROUP.
Dodávky kol, hnacích a běžných náprav pro zmiňované jednotky začaly na jaře tohoto roku a budou pokračovat i v průběhu roku 2019. Kola jsou vyrobena z materiálu ER8 podle normy EN 13262. Běžná náprava je vyrobena z materiálu EA4T a váží 325 kg. Hnací náprava je vyrobena z materiálu EA4T a váží 357 kg. BONATRANS je díky prvotřídnímu výzkumu a vývoji, konstrukci a technologii lídrem v dodávkách dvojkolí pro moderní kolejové aplikace. Pro aplikace, které mají i ekologický přesah a tím se podílí na trvalé udržitelnosti Evropské dopravní sítě.