ACRI ve spolupráci s MPO připravila pro české firmy železničního průmyslu společnou expozici. Celkem se účastní 12 firem. Jedná se především o malé a střední podniky, kterým se díky dotované účasti daří zajistit prezentace na tomto prestižním mezinárodním veletrhu. Mezi jinými se účastní společnosti zabývající se výzkumem, vývojem a zkušebnictvím: VUKV, VZU Plzeň, SVUM, AV R&D, a dále SKDO TRADE, STARMON, ROSTEX VYŠKOV, LOKEL, T-CZ a KAPSCH. Individuální expozice zde budou mít významní zástupci českého železničního průmyslu ŠKODA TRANSPORTATION, CZ LOKO, AŽD PRAHA, TŘINECKÉ ŽELEZÁRNY, BONATRANS, OLTIS a mnozí další. Celkem se očekává účast .. českých firem.
Ekonomické výsledky firem českého železničního průmyslu dlouhodobě vykazují stabilní export ve výši přes 50%. Je to důkazem konkurenceschopné nabídky inovativní produktů a služeb, které úspěšně navazují na více než 200 letou tradici. Účast na prestižním mezinárodním veletrhu firmám přinese nejen možnost prezentace, ale také nové kontakty a exportní příležitosti.
Veletržní novinky
Na kolejišti budou představena tři kolejová vozidla a to elektrická souprava pro Deutsche Bahn, tramvaj pro Chemnitz, obojí SKODA TRANSPORTATION a EffiShunter 1000 od CZ LOKO. Dále budou představeny inovativní komponenty.
Push-pull souprava pro Německo je určena pro provoz Deutsche Bahn na trati Norimberk-Ingolstadt-Mnichov. Souprava se skládá z řídicího vozu, čtyř vložených vozů, koncového vozu a nejmodernější elektrické lokomotivy řady Emil Zátopek značky Škoda Transportation. Souprava je konstruována pro maximální rychlost 200 km/h a bude provozována rychlostí nejvýše 189 km/h.
Moderní tramvaj určená pro dopravní podnik Rhein-Neckar-Verkehr ze závodu Škoda Transportation. Jedná se o obousměrné nízkopodlažní tramvaje s otočnými podvozky a rozchodem 1000 mm. Vozidla budou vybavena nejmodernějšími informačními systémy, kamerami a mnoha dalšími inovacemi. Maximální provozní rychlost vozidel bude 80 km/h. Vozidla rovněž poskytnou bezbariérový přístup pro cestující na vozíčku a dětské kočárky.
Motorová lokomotiva EffiShunter 1 000 je určena pro posunovací a traťovou službu. Lokomotiva je vybavena střídavým přenosem výkonu (AC/AC) ze spalovacího motoru na čtyři hnací dvojkolí. Pro optimální využití výkonu lokomotivy jsou asynchronní trakční motory napájeny a řízeny individuálně. Parametry vozidla jsou optimalizovány pro staniční posun a pro náročný provoz na průmyslových vlečkách, např. hutních, důlních či petrochemických s možností traťové služby.
BONAXLE® je inovativní indukčně kalená náprava. Jedná se o naše řešení požadavků na zvýšenou bezpečnost a spolehlivost i na snižování nákladů životního cyklu (LCC). BONAXLE® pravděpodobně přinese paradigmatickou změnu v železničním sektoru v Evropě i mimo ni. Společnost GHH-BONATRANS dosáhla vylepšení technologie, která je již dobře zavedená v Japonsku, jejím přizpůsobením pro obvyklé evropské rozměry a jakosti oceli.
Širokopatní kolejnice se používají pro stavbu vysokorychlostních železničních tratí. Třinecké železárny válcují širokopatní kolejnice do délky 75 m.
Marie Vopálenská
generální ředitelka
ACRI – Asociace podniků českého železničního průmyslu
Pobřežní 224/20, 186 00 Praha 8
+420 221 718 564, +420 603 843 563
vopalenska@acri.cz
https://www.acri.cz
https://www.facebook.com/acricz/