Jeden z největších projektů, které pojistila státní pojišťovna EGAP, vstupuje do finální fáze. České firmy dokončily modernizaci dalších 300 kilometrů železniční tratě Baku – Beyuk – Kyasik v Ázerbájdžánu. Na projektu se podílí více než 10 českých firem, většinou ze skupiny Třinecké železárny – Moravia Steel, a jeho financování zajišťuje šest českých bank.
Tento úsek je součástí mezinárodní železniční trasy Baku – Tbilisi – Kars. České firmy tak již od roku 2011 zrekonstruovaly více než 600 kilometrů ázerbájdžánské železnice.
Modernizace železniční tratě se nyní překlopila do své poslední fáze, která by měla být ukončena do první poloviny roku 2019. „Jde o druhou část druhé etapy modernizace železnice, která vede až k íránské hranici, navíc v členitém horském terénu, a je o to náročnější na realizaci. Stavba pokračuje podle schváleného plánu výstavby a stanoveného časového harmonogramu,“ uvedl Mojmír Kašprišin, místopředseda dozorčí rady společnosti M Steel Project, která celou akci zastřešuje.
„Zatím jsme v rámci modernizace pro obě etapy projektu v Ázerbájdžánu dodali téměř 160 kilotun kolejnic, další materiál, stroje a zařízení. Celý proces dodávek bylo nutné skloubit s probíhajícími stavebně montážními pracemi, jež pro nás zabezpečují místní firmy a podnikatelé,“ upřesnil Mojmír Kašprišin. Celková hodnota kontraktů na generální opravu železniční tratě v délce více než 900 kilometrů dosahuje 750 milionů eur.