Jediný zachovalý kus Slovenské strely se začal opravovat před dvěma lety v dílnách skupiny ČMŽO. Cílem rekonstrukce je navrácení vlaku do pojízdného stavu a také původního prvorepublikového vzhledu. ČMŽO – divize elektronika používá speciální část portfolia produktů společnosti LAPP, která je zaměřena na aplikace v oblasti kolejových vozidel.
V rámci kabeláže jsou na motorovém voze Slovenská strela instalovány jednožilové vodiče i vícežilové kabely ze sortimentu LAPP. V největším rozsahu byly použity flexibilní jednožilové vodiče ÖLFLEX® TRAIN 331, určené pro instalaci v kolejových vozidlech při napětí do 600 V. Tyto vodiče jsou vhodné pro připojení osvětlení, topných zařízení, spínaných okruhů, rozváděčů a napájení. K dispozici jsou v průřezech od 1 až do 300 mm2.
Pro instalace vyžadující stíněné kabely jsou použity kabely ÖLFLEX® TRAIN 345 C. Izolace těchto kabelů je vyrobena ze směsi radiačně zesítěných polymerů, které při tomto procesu získají výjimečné vlastnosti z hlediska chemické, mechanické i teplotní odolnosti. Jsou k dispozici v průřezech od 0,5 do 50 mm2 a maximálním počtu 40 žil. Použité kabely jsou určeny speciálně pro kolejová vozidla a jsou navrženy na základě evropských konstrukčních norem EN 50306 a EN 50264.
Tyto standardy popisují nejen konstrukci kabelu, ale uvádějí také další normy, které musí kabel splňovat, aby vyhověl současným podmínkám provozu na železnici. Jde například o odolnost vůči olejům, pohonným látkám, kyselinám, louhům, ale např. také ozonu, který urychluje proces stárnutí izolace kabelů. Kabely současně splňují přísná kritéria z pohledu bezpečnosti při požáru, jako je bezhalogenovost, nešíření plamene a nízká kouřivost.
Přestože jsou uvedené kabely do určité míry speciály s vysokými užitnými vlastnostmi, jsou běžně dostupné skladem. Informace o dostupnosti i ceně je možné získat v online katalogu na stránkách společnosti LAPP.