Pracovní komise ke zvýšení bezpečnosti železničního provozu na svém jednání schválila plán zvýšení zabezpečení tuzemské železnice i v posledních dvou kategoriích, na regionálních tratích. Již tedy víme, kdy a jak bude Správa železnic pracovat na instalaci dalších prvků na tuzemské koleje (evropský zabezpečovač ETCS aj.). Bezpečnostní komise tím splnila svůj cíl daný při letošním obnovení činnosti ministrem dopravy Karlem Havlíčkem.
Zástupci dopravců, investorů, odborů či akademické sféry odsouhlasili harmonogram nasazování evropského zabezpečovače ETCS i na regionálních tratích kategorie C (cca 4 500 km) v letech 2021 až 2039; ty lze v zásadě rozdělit do dvou skupin. První skupinu zastupují dopravně vytížené regionální tratě a tratě s vyššími rychlostmi, které budou vybaveny „plnohodnotnou“ traťovou částí ETCS (L1 nebo L2). Druhou skupinu tvoří dopravně minimálně zatížené tratě, tratě s nižšími rychlostmi, příp. s malou perspektivou rozvoje, které budou vybaveny jednodušší variantou využití prvků ETCS (dle schválené Koncepce D3).
V úhrnu se jedná o investice ve výši 44 miliard korun pro tyto dvě kategorie. Veškeré náklady pro všechny tratě jsou pak ve výši 90 miliard korun. Po dalším jednání je tedy známa kompletní mapa tratí v ČR, ze které je již patrný rok zavedení ETCS na každé z nich. Dále byl schválen harmonogram vybavování tratí komunikačním systémem GSM-R (2021 – 2040), který je nedílnou součástí technologického rozvoje naší železnice.