Firma Stadler Rail vyrobí 42 pětivozových elektrických jednotek pro Tyne & Wear Metro v britském Newcastlu. Zkušebna VÚKV a.s. na jedné jednotce provedla stacionární měření momentu odporu proti natáčení na měrné točně v nové hale VÚKV, dále zkoušky přizpůsobení se vozidla meznímu zborcení koleje a zkoušku náklonu.

Obě posledně jmenované zkoušky proběhly za použití mobilního stavu VÚKV v hale VÚŽ, který nám tyto zkoušky zadal. Jejich náročnost byla umocněna skutečností, že souprava o 12 nápravách se zkoušela na zkušebním stavu vcelku. Další výzvou byl nadstandardní požadavek zákazníka – během zkoušky náklonu simulovat stavební převýšení koleje až 300 mm (běžně se zkouší 165 mm). Proto musel být zkušební stav unikátně upraven tak, aby bylo možné takové převýšení realizovat. Zkoušky proběhly pro dva stavy jednotky (prázdná, ložená) a dva stavy vzduchového vypružení (provozní stav se vzduchem a poruchový bez vzduchu). Výsledky, které se shodovaly s očekáváním výrobce, byly sdělovány zákazníkovi průběžně během zkoušky.