České dráhy slavnostně pokřtily novou třívozovou soupravu RegioPanter, která bude už během tohoto měsíce nasazena na regionální trať z Opavy do Ostravy-Svinova v Moravskoslezském kraji. Jedná se o vůbec první třívozovou jednotku, která je součástí dodávky celkem 60 těchto vozidel od výrobce Škoda Group. Slavnostní křest proběhl v rámci veletrhu Rail Business Days v Ostravě.
Jednotka RegioPanter řady 640.2 má kapacitu 234 míst a nabízí moderní a komfortní cestování v regionální dopravě 21. století. „Třívozové Pantery jsou dalším příspěvkem do celkové obnovy vozového parku na české železnici. Naším cílem je dosáhnout postupně stavu, kdy cestujícího ani nenapadne vnímat moderní vlak jako něco mimořádného a nového, ale jako běžnou součást pohodlného, rychlého a spolehlivého cestování po železnici,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Jednotku, která se představuje na veletrhu v Ostravě, doplní během měsíce června ještě další třívozová souprava RegioPanter určená pro Moravskoslezský kraj. „Železniční doprava v Moravskoslezském kraji postupně prochází obměnou a modernizací, která zásadně zvyšuje komfort cestování v regionu. Nejnovější posilou jsou dvě nové třívozové elektrické jednotky RegioPanter, které pořízujeme s podporou operačního programu OPD2. Jezdit budou na osobních vlacích mezi Opavou a Ostravou-Svinovem a doplní do regionu již dodané moderní jednotky CityElefant a předchozí dvouvozové RegioPantery,“ říká předseda představenstva a generální ředitel ČD Michal Krapinec.
Nový RegioPanter nabídne cestujícím příjemné klimatizované prostředí s pohodlnými sedačkami, dostatečné prostory pro kočárky, vozíky nebo jízdní kola, ale také zásuvky pro nabíjení nebo Wi-Fi. Samozřejmostí je bezbariérovost a informační systém, který počítá i s přítomností cestujících, kteří mají špatný zrak nebo neslyší. „RegioPanter je naše vlajková loď a mám radost, že si získal u cestujících velikou oblibu. Tato generace sice navazuje na předchozí dodávané elektrické jednotky, které jsou už v provozu v mnoha krajích, ale tato se od svých předchůdců významně liší. Jedná se zejména o systémy nové generace, a to jak trakční pohon, který je úspornější a bezpečnější, tak řídicí systém včetně ETCS a vlak splňuje nejvyšší současné požadavky na bezpečnost. Podvozky mají vylepšený chod a vlak je prostornější a pohodlnější,“ popisuje Tomáš Ignačák, President Regionu CZ/SK ve Škoda Group.