Společnost VÚKV a. s. realizovala pro Správu železnic soubor činností, jejichž výstupy budou podkladem pro rozhodování o případném zvýšení přípustných tažných sil nad aktuálně platnou hodnotu 350 kN z hlediska účinků vozidel přenášejících vysoké tažné síly na kolej. Po teoretických studiích a simulacích byly vytipovány kritické konfigurace soupravy a směrové poměry trati.

Výsledkem studií byla specifikace měření v reálných podmínkách, která uskutečnila zkušební laboratoř VÚKV. Měřicí jízdy proběhly 13. a 14. října 2024 v úsecích Leština u Světlé – Vlkaneč – Golčův Jeníkov a Havlíčkův Brod – Okrouhlice. Základem měřicí soupravy byl kontejnerový vůz Sggnss 80’ vybavený měřicí technikou – čtyřmi měřicími dvojkolími VÚKV, snímači sil ve spřahovacím ústrojí a snímači pohybů a zrychlení. Sousedy v soupravě mu byly otevřený vůz Eamnoss na jedné straně a kontejnerový vůz Sggnss 80’ na druhé straně.

O potřebnou tažnou sílu se postaraly dvě lokomotivy ř. 193 společnosti ČD a zátěž simulovaly brzdnou silou odporové dynamické brzdy až čtyři lokomotivy ř. 363.5 společnosti ČD Cargo. Realizační tým složený z pracovníků VÚKV a strojvedoucích ČD a ČD Cargo se s realizací náročné zkoušky vyrovnal s plným zdarem a získal cenné poznatky. Na přípravě zkoušky se dále podíleli pracovníci Správy železnic a ČD. Podpořili ji také vlastníci nákladních vozů, společnosti METRANS a VTG.