Škoda Transportation poslala do Trnavy první dokončené čelní vozy jednopodlažních jednotek pro Železniční spoločnosť Slovensko. Čelní vozy umožňují ovládání celé jednotky. Ve společnosti ŽOS Trnava na ně čekají již připravené vložené vozy a dojde k jejich spojení, oživení a zkouškám. Železničná spoločnosť Slovensko si objednala celkem 25 těchto nových elektrických jednotek.
„Ve výrobě Škody Transportation je v současnosti v různém stupni rozpracovanosti již osm jednotek pro Slovenské dráhy. Tyto jednopodlažní jednotky vznikají za úzké Slovensko-České spolupráce. Kromě prvních dvou prototypových jednotek, které slouží k typovým a homologačním zkouškám, je všech dalších 23 sériových jednotek vyráběno v úzké spolupráci s naším partnerem ŽOS Trnava, se kterým se nám daří pokračovat s montáží a oživováním vložených vozů a to i za přispění moderních komunikačních platforem,“ doplňuje předseda představenstva a Prezident skupiny Škoda Transportation Petr Brzezina.
Nové elektrické jednotky jsou dodávány pro regionální provoz na všech elektrifikovaných tratích Slovenska pro rychlosti 160 km/h a napětí 3 kV a 25 kV. Dodávány jsou ve dvou provedeních. První s délkou 80 m a kapacitou 247 sedadel a druhé provedení dlouhé 106 m s kapacitou 343 sedadel. Každý vůz soupravy má klasické uspořádání dvou podvozků a každá elektrická jednotka má vždy tři hnací podvozky. Díky tomu mají soupravy vynikající jízdní vlastnosti na všech elektrifikovaných tratích Slovenska a umožňují spolehlivé dodržování jízdního řádu i v náročných zimních podmínkách.
„Přes problémy, které nám způsobuje současná situace ohledně pandemie koronaviru a restrikcí s tímto spojených, kdy část dodavatelů komponentů uzavřela nebo omezila výrobu, se stále snažíme plynule pokračovat ve výrobě. Momentálně lze ve výrobní hale vidět vozy od úplného počátku čerstvě po lakování až po finální výrobní dokončení,“ říká Miroslav Petr, projektový manažer Škoda Transportation.
Cestující ocení zejména pohodlné sezení, elektrické zásuvky, klimatizaci nebo stylové LED-osvětlení interiéru. Soupravy nabídnou také přehledný informační systém s monitory, vysoce výkonnou Wi-Fi, dostatek místa pro přepravu invalidů, dětských kočárků, jízdních kol a snadný a bezbariérový nástup pro všechny. Široké nástupní dveře spolu s plně průchozím moderním interiérem bez vnitřních dveří umožňují rychlý a plynulý pohyb cestujících. Nástup do vozidla je možný u většiny standardních nástupišť výšky 550 mm přímo bez nutnosti schodů. U ostatních nástupišť je nástup zajištěn s pomocí výsuvných schodů.