Skupina AWT v rámci třetí etapy modernizace, která proběhne v letech 2016 až 2018, plánuje rozšířit celkovou plochu terminálu Ostrava-Paskov o dalších 40 tisíc metrů čtverečních, a tím navýšit jeho kapacitu o 2 400 TEU. Po dokončení této fáze modernizace bude mít překladiště celkovou rozlohu 71 tisíc metrů čtverečních a kapacita se zdvojnásobí na 4 800 TEU.
AWT dále plánuje v rámci stálého rozvoje poskytovaných služeb v oblasti kombinované dopravy napojit terminál na další evropské přístavy, mimo jiné Gdaňsk a Gdyni. Zároveň s podporou a využitím synergií s PKP CARGO, které v Polsku provozuje celkem 25 terminálů a logistických center, se Paskov stane součástí plánovaného logistického trojúhelníku Balt–Jadran–Severní moře, kde bude plnit roli hlavního logistického hubu v jeho jižní části.
„Velkou výhodou skupiny AWT je, že dokáže využít a propojit služby překladiště, vlastní železniční dopravu a spedici. Terminál má zároveň velmi strategickou polohu v srdci Evropy, a leží tedy jak na přepravní ose sever–jih, tak i západ– východ. V neposlední řadě za námi stojí mateřská společnost PKP CARGO, která je druhým největším železničním operátorem v Evropě, a vlastní 25 terminálů, například Poznań-Franowo, Medyka- Żurawica nebo Małaszewicze,“ řekl Viktor Bystrian, obchodní ředitel skupiny AWT.
V rámci třetí etapy modernizace AWT vybuduje dvě nové koleje, každou o délce 350 metrů, parkovací plochu pro 40 tahačů, napojení pro chladicí kontejnery, speciální místo pro kontejnery s nebezpečným zbožím a samozřejmě také nové moderní řídicí středisko pro dispečink.