Podpisem smlouvy mezi Správou železniční dopravní cesty (SŽDC) a firmou OHL ŽS fakticky začala rozsáhlá přestavba jedné z posledních částí čtvrtého koridoru z jihu Čech do Prahy. V úseku ze Sudoměřic u Tábora do Votic se kromě druhé koleje vybudují dva nové tunely a jedna železniční stanice. Předpokládané celkové náklady stavby přesahují sedm miliard korun.
„Jsme rádi, že po poměrně náročné přípravě celého projektu mohou začít práce na jednom z posledních dosud nemodernizovaných úseků čtvrtého koridoru. Jeho dokončení umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu,“ sdělil náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.
„Stavba je výjimečná jak po stránce technické náročnosti, tak co se finančního objemu týče, a představuje jednu z nejvýznamnějších zakázek, která byla v posledním období ze strany SŽDC jakožto investora připravena k realizaci. Pro OHL ŽS znamená realizace této stavby možnost navázat na dlouholetou tradici v železničním stavitelství, prokázat své bohaté zkušenosti s realizací koridorových staveb a především využít vlastní schopný personál a strojní vybavení v rozhodujících oborech, jako je železniční svršek a spodek, mosty, tunely a pozemní a silniční stavby,“ uvedl generální ředitel OHL ŽS Petr Brzezina.
Dokončení celé modernizace dosud jednokolejného úseku na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje se předpokládá v roce 2021. Trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než dosud. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Umožní to mimo jiné výstavba tunelů Mezno a Deboreč o délce 840, resp. 660 metrů.
Dosavadní stanice Střezimíř, Ješetice a Heřmaničky nahradí jediná s názvem Červený Újezd. Doplní ji zastávky Mezno, Střezimíř, Červený Újezd, Ješetice a Heřmaničky. V hlubokém údolí mezi zastávkami Ješetice a Heřmaničky vybudují stavbaři celkem tři dlouhé mostní estakády. Nejdelší z nich dosáhne délky 244 metrů.