Společnost Pars nova plánuje v letošním roce rozsáhlé investice v domovském areálu v Šumperku. Cílem investic v hodnotě více než 30 milionů korun je zejména zefektivnění produkce výroby a rovněž energetické úspory. Nejvýznamnější událostí jsou investice do technologického zařízení za více než 20 milionů korun a zateplení několika objektů za zhruba 10 milionů.
„Pars nova letos slaví výročí 70 let od svého vzniku. Tato historická chvíle je pro nás také určitou výzvou, abychom nadále zkvalitňovali výrobní prostředí, ve kterém vznikají moderní výrobky jako například modernizované lokomotivy nebo tramvaje do Turecka. Plánované investice potvrzují trend, který začal celkovou stabilizací společnosti v roce 2008 po začlenění do skupiny Škoda Transportation. Během téměř deseti let došlo k investicím v řádu stovek milionů korun a i pro nadcházející roky chystáme další pokračování rozvoje technologií a výrobního zázemí,“ říká generální ředitel Pars nova Aleš Měrka.
Investice míří zejména do moderního vybavení, aby splňovalo všechny nároky na efektivní výrobu. V oblasti úspory energií, tzv. projekt ekoenegie, se jedná o zateplení u objektů řezárny a kovárny. V rámci této akce dojde k výměně oken, dveří, vrat a modernizaci vnitřního osvětlení. Rekonstrukce proběhne také v části sociálního zázemí pro zaměstnance.
Skupina Škoda Transportation za uplynulé čtyři roky investovala čtyři miliardy korun do výzkumu a vývoje nových systémů, technologií a postupů. Mezi největší investice z poslední doby v centrálním plzeňském areálu firmy patří například nová svařovna, nákup svařovacích robotů, rekonstrukce a rozšíření zkušebních kolejí, nebo nový provoz pro testování a úpravu podvozků vozidel. Zásadní proměnou prochází také areál další dceřiné společnosti Škoda Electric v plzeňských Doudlevcích. Díky investicím za více než 100 milionů korun posílí největší evropský výrobce trolejbusů moderní zázemí pro své zaměstnance i návštěvníky a například také vybuduje nové prostory pro výrobu a skladování.
Mezi aktuální zakázky Pars nova patří periodické opravy elektrických jednotek Regiopanter a Interpanter a hlavní opravy lokomotiv Emil Zátopek. Ve Škodě Transportation se pracuje například na produkci lokomotiv a push-pull souprav pro německého zákazníka Deutsche Bahn Regio nebo na unikátních bateriových tramvajích ForCity Classic pro turecké město Eskişehir.