Flotilu nových trolejbusů dodá do Brna plzeňská skupina Škoda Transportation. Dopravní podnik moravské metropole uzavřel s předním evropským výrobcem vozidel pro hromadnou dopravu kontrakt na 10 trolejbusů typu Škoda 32Tr s opcí na dalších 30 vozidel stejného typu. Celková hodnota zakázky včetně opcí je 472 milionů Kč a dodávky trolejbusů odstartují na začátku roku 2023. Škoda Transportation patří do Skupiny PPF.
„Brno má nejširší trolejbusovou síť v České republice a je skvělé, že jde stále cestou rozvoje a modernizace tohoto typu dopravy. Jedná se o perfektní ekologické řešení MHD v řadě velkých měst po celém světě. Jsem tak velmi ráda, že k současným 150 škodováckým vozidlům přibude až 40 nových a pomůžeme Brnu v pokračování ekologického trendu. Trolejbusová doprava totiž městům výrazně pomáhá snižovat emise oxidu uhličitého, které produkují u nás stále tradiční dieselové autobusy,“ říká Tanya Altmann, Senior Viceprezidentka pro Bus Mobility Solutions ve skupině Škoda Transportation.
„Brno si s provozováním trolejbusové dopravě mezi ostatními městy stále drží prim. Podporovat a rozvíjet tuto formu dopravy je chytré a ekologické. Vítám proto zprávu, že se nám podařilo naplno prolomit předchozí smůlu s výběrovými řízeními na nové trolejbusy a velká obnova jejich vozového parku může pokračovat. Po 40 nových kloubových trolejbusech z loňského roku a letošního roku se vozový park rozroste v příštím roce o 20 kusů krátkých parciálních trolejbusů, které nahradí starší vozy z konce 80. a 90. let,“ vysvětlila primátorka města Brna Markéta Vaňková.
„Trolejbusy Škoda 32Tr jsou moderní nízkopodlažní a klimatizované vozy s vydařeným designem. Jejich předností je přídavný bateriový pohon, který umožní dojezd minimálně 10 kilometrů bez trolejového vedení. Toho využíváme zejména při výlukách a dopravních omezeních, kdy trolejbusy nemusíme nahrazovat autobusy – vybraný úsek projedou na bateriový pohon. V první fázi pořídíme 10 vozů, další postup bude záviset na našich finančních možnostech,“ sdělil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Obyvatelé a návštěvníci moravské metropole se mohou těšit na moderní vozidla o délce 12 metrů, která disponují i bateriovým pohonem pro jízdu mimo trolejové vedení s dojezdem minimálně 10 kilometrů. Trolejbusy Škoda 32Tr jsou plně klimatizované, což zejména v letních měsících jistě ocení řidiči i cestující. Vozy nabídnou prostorný interiér, moderní informační systém s LED obrazovkami. Samozřejmostí je kamerový systém monitorující interiér i nejbližší okolí vozu, což přispívá ke zvýšené bezpečnosti provozu, a také kamera na pantografu trolejbusu.