Přední evropský výrobce vozidel pro hromadnou dopravu ze skupiny PPF – Škoda Group – posiluje vrcholový management a mění organizační strukturu. Tímto krokem se chce více přiblížit zákazníkům, zjednodušit a zefektivnit firemní procesy tak, aby podpořila expanzi na nové trhy. Celá skupina se navíc bude prezentovat jako Škoda Group a mění i svoji webovou doménu. Změny jsou platné od 1. června 2022.
V rámci těchto změn jsou vytvořeny čtyři regionální celky a čtyři produktové řady, včetně dvou nových produktových řad (autobusy – Bus a komponenty – Components). Ty doplní nyní existující produktové řady kolejových vozidel a digitálních řešení i servisních služeb – Rolling Stock & Digital a Service. Vzhledem k mezinárodním ambicím Škody jsou produktové řady pojmenovány anglicky.
Všechny regiony a produktové řady Bus a Components budou zodpovědné za své hospodářské výsledky, za celý životní cyklus projektů, tedy od první konzultace, přes výběrové řízení až po finální dodání produktů a dalších služeb. Vlastní výzkum a vývoj bude hrát v budoucím směřování skupiny klíčovou roli. Skupina se chce zaměřit na nová řešení pro moderní a udržitelnou dopravu ve městech i mimo ně. Ještě letos se tak chystá představit novinky ve svém portfoliu.
„Máme velmi ambiciózní cíle, proto bylo logické soustředit se na zdokonalení naší organizační struktury. Výrazně se také zaměříme na geografickou expanzi na nové trhy,“ říká Didier Pfleger, CEO Škoda Group. „Od nové struktury očekáváme zlepšení zákaznického přístupu, protože jednotlivé týmy budou lépe znát potřeby zákazníků a dokážou tak přicházet s vhodnými řešeními,“ dodává Didier Pfleger.
Skupina nově založila oddělení Sales & Project Office, jež bude podporovat prodej po celém světě, koordinovat projekty a zajišťovat plánování zdrojů, a tedy vyšší efektivitu celého procesu podávání nabídek. Oddělení skupinové strategie nově vede Martina Casanova a další posilou pro management skupiny je Anna Vaschenko, která bude od 1. července 2022 odpovídat za nákup komponent, surovin a materiálů pro celou skupinu.
Hlavní změnou ve skupině je tedy rozdělení na jednotlivé regiony a produktové řady. Finance, právní služby, lidské zdroje, komunikace, strategie a obchodní a projektová kancelář budou ale řízeny centrálně pro celou skupinu. Nicméně i v těchto centrálních funkcích bude probíhat specializace některých pozic přímo pro určité regiony či produktové řady.