Skupina Transportation společnosti AMiT vyhrála loni dvě aukce na dodávku komponent pro informační systémy pro cestující pro železniční vozy v Indii. V minulém roce tak společnost zdvojnásobila svůj obrat na indickém trhu. AMiT je aktuálně před podpisem další smlouvy, která zahrnuje dodávání kompletních informačních systémů pro indickou železnici. Část výroby by přitom měla být lokalizována.
AMiT platí v Indii za technologického lídra, nový obchod v řádech stovek milionů korun upevní jeho pozici na místním trhu. „Indický trh jsme už v roce 2021 vyhodnotili jako velice perspektivní pro náš obor, s velkým potenciálem pro další růst,“ říká Aleš Krutina, generální ředitel AMiT, a vysvětluje důvody: „V Indii se masivně investuje do rozvoje a modernizace železnice i metra. Z Evropy a světa navíc přebírají i bezpečnostní standardy, které jsou u nás celosvětově na nejvyšší úrovni. I proto je nám Indie v tomto směru blízká.“
Spolupráce mezi společností AMiT a Indií byla navázána už v roce 2016. Od té doby působí český AMiT v železničním průmyslu na indickém trhu jako technologický lídr vedle Německa, Švýcarska a Francie. Jeho hlavní výhodou je zejména široké portfolio dodávaných produktů.
„Podmínkou pro získání zakázky na dodávání kompletních informačních systémů je částečná lokalizace výroby přímo v Indii. Pro tu máme na trhu zajištěného servisního partnera,“ doplňuje Krutina. „Pokud náš partner získá zakázku, jsme připraveni zahájit kroky v přípravě lokalizace a příští rok začít s výrobou.“
Indický železniční průmysl vykazuje stabilní a rychle rostoucí vývoj, po Polsku a Turecku je pro AMiT exportní zemí s třetím nejvyšším obratem. AMiTu se však v posledních letech i navzdory covidu dařilo i v České republice. Rok 2022 společnost uzavřela s hospodářským výsledkem přesahujícím 500 mil. Kč.
Společnost AMiT se na českém trhu pohybuje už od svého založení v roce 1992. Za více než tři dekády se jí podařilo stát se jedním z nejvýznamnějších tuzemských výrobců řídicích systémů pro průmyslovou automatizaci a elektroniky pro kolejová vozidla a veřejnou dopravu. V současnosti je řízena ze dvou hlavních centrál v Praze a Brně. Další expanze do zahraničí je proto logickým krokem, který odpovídá významu i stávajícímu profilu firmy, kterou vlastní od loňského roku průmyslová investiční společnost Central Europe Industry Partners (CEIP).
„Právě prostřednictvím exportu je možné zajistit růst společnosti a získat nové znalosti o fungování jiného typu trhu, jako je například ten indický. Kromě Indie bychom se dále rozvíjeli například i v Turecku,“ uzavírá Krutina.