Časopis SILNICE ŽELEZNICE z produkce vydavatelství Konstrukce Media se loni hodně věnoval klíčovým otázkám z oblasti železniční dopravy. V tomto zaměření bude pokračovat i letos. Tématem, které se na jeho stránkách prosazuje čím dál častěji, jsou vysokorychlostní tratě připravované v ČR i VRT jinde ve světě.
„U nás je přechod na VRT zcela nutný, protože současné zatížení koridorových tratí je u nás na naprosté hraně,“ připomněl nedávno v obsáhlém rozhovoru pod titulkem Vysokorychlostní tratě dají možnost lépe žít ministr dopravy Martin Kupka.
„V rámci naší asociace máme mnoho firem, které se již historicky podílely na výrobě vozidel a klíčových komponent pro vozidla a infrastrukturu po celém světě,“ upozornila Marie Vopálenská, generální ředitelka ACRI v článku nazvaném 800 miliard na VRT: Velká příležitost pro české firmy. Rozpočty na stavbu VRT necháváme podrobit revizi ze zahraničí, ujišťuje čtenáře Jakub Bazgier, ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí SŽ převzal, kterého se redakce ptala, jaké u nás budou náklady na výstavbu kilometru VRT a zda se jinde ve světě staví za srovnatelné peníze, nebo je to více či méně.