České dráhy nasadily první ze souprav pro dálkovou dopravu ComfortJet do zkušebního provozu na tuzemských kolejích. ComfortJety jsou aktuálně v provozu v dočasném řazení bez řídicího vozu a s restauračním vozem klasické stavby ze stávajícího vozového parku Českých drah. České dráhy do konce letošního roku převezmou do svého vlastnictví celkem osm souprav ComfortJet.
„Soupravy ComfortJet konečně vyjíždějí na koleje a cestující tak zažijí jejich komfort a moderní interiér na vlastní kůži. Aktuálně chceme otestovat plnou funkčnost všech systémů pro cestující a také poskytnout další prostor našemu vlakovému personálu k podrobnému seznámení s novými vlaky. Ostravany mezi Prahou a Bohumínem pro to představují ideální spoje,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.
Po úspěšném otestování v tuzemsku dojde v následujících měsících k nasazení prvních jednotek ComfortJet v dočasném řazení na vlaky Berliner mířící do německé metropole. Postupně se ComfortJety budou objevovat na vlacích Vindobona nebo Metropolitan. Svou maximální rychlost 230 km/h budou po zavedení ETCS v Německu využívat například mezi Berlínem a Hamburkem a v budoucnosti ji budou moci využívat i na dalších tratích např. na nové rakouské trati Koralmbahn nebo na prvních úsecích vysokorychlostních tratí v Česku.
Dodání prvních moderních souprav ComfortJet je součástí rekordní obnovy vozového parku kolejových vozidel Českých drah, jež probíhá během letošního roku. Letos dráhy obdrží skoro 140 nových elektrických, motorových a netrakčních jednotek a elektrických lokomotiv. Když budeme počítat každý vůz a článek jednotek samostatně, je to zhruba 440 jednotlivých vozidel. Přepočteno na sedačky uvedou České dráhy do provozu víc jak 22 tisíc pohodlných míst v klimatizovaných a bezbariérových vlacích s palubní Wi-Fi a dalšími vychytávkami, které patří k cestování v 21. století.