České dráhy obhájily u agentury Moody‘ s investiční rating na stupni Baa3, a zůstaly tak nadále v investičním pásmu. Výhled ratingu je stabilní, což znamená, že Moody‘s v dohledné době nepočítá se změnou hodnocení. Stupeň Baa3 drží železniční dopravce od loňského května a představuje poslední stupeň nad spekulativním pásmem.
Manažeři státního dopravce byli letos prezentovat hospodaření a plán rozvoje společnosti u zastoupení Moody‘s v Miláně. Předseda představenstva Českých drah Pavel Krtek k rozhodnutí ratingové agentury uvedl, že potvrzuje správnost postupu vedení při stabilizaci firmy. Moody‘s v posledních dvou letech postupně snížila rating Českých drah o dva stupně. V červnu 2013 z úrovně Baa1 na Baa2 a v polovině loňského roku hodnocení kleslo na nynější úroveň.
Ratingové hodnocení dráhy potřebují kvůli vydávání dluhopisů. Zachování ratingu a s ním spojené levnější financování se podle Krtka projeví na dalších investicích do kvality služeb dopravce. V předchozích letech dráhy nakoupily nové vlaky pro linku Praha–Graz nebo obměnily rychlíkové vozy.
Celkové zadlužení skupiny loni vzrostlo na 36 miliard korun. Čistý dluh je ale podle mluvčího firmy Radka Joklíka ve skutečnosti nižší, nevyužité čtyři miliardy korun pocházející mimo jiné z loňské podzimní emise dluhopisů dopravce stále drží na bankovních účtech. České dráhy se podle zveřejněné výroční zprávy v loňském roce dostaly do čistého zisku 156 milionů korun po předloňské ztrátě téměř dvě miliardy korun. Tržby skupiny mírně vzrostly o 175 milionů na 33 miliard korun.