Zavedení detektorů překážek, úprava dopravního značení a do budoucna i využívání systému evropského vlakového zabezpečovače a inteligentních dopravních systémů. S těmito návrhy jako řešením bezpečnostní situace na železničních přejezdech přišlo ministerstvo dopravy ve spolupráci se SŽDC a dalšími členy ministerské pracovní skupiny věnující se situaci na přejezdech.
Jako krátkodobé řešení pracovní skupina navrhla zavedení detektoru překážek. „Už nyní probíhá testování dvou typů laserového skeneru. Ve hře je varianta zajištění úplného zastavení vlaku před překážkou, případně pouze snížení rychlosti vlaku a zmírnění následků střetnutí vlaku s překážkou,“ řekl ministr Dan Ťok. Toto řešení je vázáno na změnu zapojení elektrických obvodů, resp. úpravu software u schválených přejezdových zabezpečovacích zařízení. „Do konce roku 2015 instalujeme první z detektorů do ověřovacího provozu, zatím bez vazby na zabezpečovací zařízení. Během roku 2016 upřesníme funkčnost těchto detektorů a ověříme vazby na okolní zabezpečovací systémy. V případě kladného ověření bychom aplikaci do ostrého provozu rádi spustili do konce příštího roku,“ upřesnil Ťok.
Dále ministerstvo dopravy hodlá zavést sekvenční (postupné) sklápění závor. Za tímto účelem již zpracovalo návrh změny přejezdové normy a algoritmus, aby byl zajištěný bezpečný průjezd silničních vozidel přes přejezd a současně zajištěna i bezpečnost chodců. V rámci úpravy dopravního značení se uvažuje i o realizaci tzv. STOP čáry, tedy místa, kde bude muset každý řidič zastavit a rozhlédnout se.