Ministerstvo dopravy bude více tlačit na železniční dopravce, aby si vzájemně uznávali jízdenky. Zatímco u nedávno vypsané veřejné soutěže na provoz železničního spojení mezi Plzní a Mostem nechal úřad dohodu na dopravcích, v následujících tendrech chce být při prosazování jednotné jízdenky důslednější. Na konferenci k problematice integrovaného jízdného to řekl ministr dopravy Dan Ťok.
„Ministerstvo dopravy je ochotné při uznávání jízdenek sehrát roli integrátora,“ uvedl Ťok s tím, že například v Dánsku je úlohou rozdělování peněz jednotlivým dopravcům ze sdílených jízdenek pověřená státní firma. Přesto nicméně úřad preferuje dohodu mezi dopravci a věří, že se společnosti nakonec dokážou dohodnout i v případě běžící soutěže na rychlíkový provoz mezi Plzní a Mostem.
V současnosti se podle mluvčího Českých drah Petra Šťáhlavského uznávají jízdenky v případě návazných spojů, kdy cestující jede například z Prahy do Liberce s ČD a poté do Hrádku nad Nisou s jiným dopravcem. „Paralelně na stejné dotované trati dosud dva dopravci nejezdí, trať mezi Prahou a Ostravou je komerční a jakékoliv dohody o jízdném by tak mohly být chápany jako nezákonné kartelové dohody,“ uvedl mluvčí.
Dva dopravci na stejné dotované trati by se ale mohli objevit, pokud by v soutěži na rychlíkovou dopravu mezi Plzní a Mostem uspěl někdo z konkurence, neboť ČD zde provozují osobní vlaky. „Dalším jednáním o uznávání jízdenek se proto státní dopravce nebrání, pokud je ministerstvo dopravy zorganizuje,“ dodal Šťáhlavský. Všechna jednání na toto téma zatím skončila bezvýsledně.