V Centrálním dispečerském pracovišti Praha, které vyrostlo v minulých měsících na pražské Balabence, obstarávají hlasovou komunikaci dispečerů terminály IP-TouchCall-K. Terminály z téže řady bylo vybaveno také CDP Přerov. Základem konzole, vyvinuté ve společnosti TTC MARCONI, je all-in-one průmyslové PC se 17“ dotykovou obrazovkou.
Komunikace dispečerské konzole se síťovými prvky probíhá pomocí sítě Ethernet/ IP, což umožňuje sloučit síť hlasových i datových služeb a poskytnout vysoce kvalitní přenos hlasu i dalších informací. Grafické uživatelské rozhraní, služby a funkce byly vyvinuty na míru potřebám traťového dispečinku. Urychlují přístup k potřebným funkcím a zjednodušují pracovní postupy a procesy dispečerů. Tím vytvářejí vhodné podmínky pro zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti dispečerského komunikačního systému jako celku.
V budově za necelých 400 milionů korun, která bude zajišťovat komplexní řízení železničního provozu na tratích SŽDC v Čechách, je pět nadzemních podlaží s 13 dispečerskými sály. Postupně bude na toto dispečerské pracoviště napojeno 2200 kilometrů tratí.