Šumperská společnost Pars nova předala ČD všech 62 vozů řady Bdpee, jejichž modernizace probíhala v průběhu let 2015 a 2016. Modernizované vozy jsou součástí vlaků na vnitrostátních i mezinárodních spojích, tedy rychlíků a vlaků InterCity a EuroCity.
„Zakázka byla realizována podle harmonogramu, přestože na realizaci prototypu měla Pars nova pouze deset měsíců. Jednalo se o náročný modernizační projekt, když z původních vozů byla zachována pouze skříň a významných úprav dostály také podvozky. Jejich rekonstrukcí byla zvýšena maximální rychlost vozů ze 120 km/h na 160 km/h. Rovněž byl upraven brzdový systém včetně elektropneumatické brzdy, která umožní provoz na tratích s tunely do délky pěti kilometrů,“ říká projektový manažer Jan Bukovský.
„Původní vozy, které byly vyráběny v letech 1990–1991 ve Vagonce Studénka, mohly jezdit pouze v České republice a jen omezeně do zahraničí. Díky modernizaci vozy nově odpovídají mezinárodním standardům RIC a mohou jezdit prakticky po celé Evropě,“ dodává generální ředitel Pars nova Aleš Měrka. V průběhu dodávek byly vozy nasazovány přímo do provozu na trasu Praha – Budapešť. S novým jízdním řádem je plánováno jejich rozšíření také na další linky, například z Prahy do Lince nebo do Luhačovic.