České dráhy zakoupily loni od ÖBB celkem 47 vozů první i druhé třídy určených pro vnitrostátní rychlíkové spoje (4 x Amz138, 2 x WRmz817, 14 x Bmz225, 20 x Bmz226 a 7 x Bmz232). Na konci února se v České republice nacházelo 42 těchto vozů, zbylých pět vozů (1 x Bmz235, 3 x Bmz236 a 1 x Bmz232), bylo z Rakouska přivezeno během března.
Před nasazením do provozu u ČD musí být na všech vozech provedeny technické kontroly, elektrorevize, vyrovnání nápravových tlaků, kompletní odzkoušení na zkušebně, odstranění nedostatků bránících provozu vozu a nalakování do korporátních barev ČD. Práce začaly v polovině ledna, přičemž na pracovišti DPOV PSO Nymburk jsou kromě výše uvedených činností u některých vozů měněna i nápravová ložiska a v případě problémů s jinými celky na dvojkolích (např. vadné brzdové kotouče) je nymburská kolovka připravena provést opravu prioritně.
Ke konci února bylo do provozu předáno 18 renovovaných vozů, z nich ale jen devět s novým vnějším lakem. Vozy řady Bmz226 se totiž na nalakování budou ještě vracet (nutnost okamžitého zprovoznění) po nalakování prioritních řad. Lakovna v PSO Nymburk plánuje ukončit přelakování všech 47 vozů do 31. srpna.