Největší česká petrochemická skupina Unipetrol pokračuje v plánovaných investicích. Její dceřiná společnost Unipetrol Doprava, která se zabývá železniční dopravou a přepravou chemických produktů, rozšířila svůj vozový park o novou diesel-elektrickou lokomotivu EffiLiner 1600 označovanou jako Bizon od firmy CZ LOKO.
Nákup této lokomotivy je součástí postupné obnovy vozového parku společnosti Unipetrol Doprava. Dalšího EffiLinera 1600 odebere ještě do konce tohoto roku. Ke slavnostnímu předání došlo 1. listopadu v Záluží u Litvínova.
Nové traťové lokomotivy EffiLiner 1600 mají vysokou provozní spolehlivost a zároveň nízké náklady na provoz a údržbu. Jsem rád, že si společnost Unipetrol může převzít první z těchto lokomotiv a pevně věřím, že si po ověření všech těchto vlastností v ostrém traťovém nasazení objedná v opci další“ řekl Josef Gulyás, generální ředitel CZ LOKO, a.s.
Podle Ladislava Hlíny, jednatele společnosti UNIPETROL DOPRAVA, jde po dlouhé době o jednu z prvních lokomotiv, které firma doplňuje do své flotily lokomotiv. Modernizace strojového parku je jedním z předpokladů pro splnění našeho střednědobého plánu zvýšit objem přepravených produktů ze současných 3,1 milionů tun až na cílové čtyři miliony transportovaných tun v roce 2021.
„Na lokomotivě je vše kompletně nové počínaje spalovacím motorem Caterpillar, novými trakčními motory, novým řízením i novou kabinou,“ dodal Josef Bárta, předseda představenstva CZ LOKO, a.s.
Diesel-elektrická lokomotiva EffiLiner 1600 od CZ LOKO, která získala přezdívku Bizon, pohání motor CAT 3512 C-HD o výkonu 1,6 MW a je vybavena střídavě-stejnosměrným přenosem výkonu (AC/DC) ze spalovacího motoru na čtyři hnací dvojkola. Jde už o šestou lokomotivu této řady, která vznikla přestavbou lokomotiv 753 přezdívaných brejlovec. Má ale zcela nový design a díky novému řešení pojezdu prodloužený servisní interval. Společnost CZ LOKO předala společnosti Unipetrol Doprava první ze dvou objednaných lokomotiv. Na nákup dalších dvou má Unipetrol opci.