Ministerstvo dopravy je proti obnovení železniční tratě Lovosice – Řetenice – Teplice v Čechách poškozené sesuvem na dálnici D8 u Dobkoviček. Náklady na obnovu regionální železnice by se vyšplhaly ke třem miliardám korun, takže podle odborného odhadu ministerstva není ekonomicky efektivní tuto trať vzhledem k nízké obsazenosti vlaků obnovovat. Rozhodovat ale nakonec bude vláda.
„Centrální komise ministerstva dopravy neodsouhlasila na svém jednání záměr projektu na obnovu této železniční tratě, který předložila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Chápeme Ústecký kraj, že chtějí po státu regionální trať zachovat. Bohužel není ekonomicky obhajitelné investovat tak vysokou částku, a splnit tedy původní slib o obnově trati,“ sdělilo ministerstvo. Dopravní obslužnost území bude podle něj zajištěna autobusovou dopravou.
SŽDC zatím vyčká podle mluvčí Kateřiny Šubové na finální verdikt vlády. Sesuv kromě dálnice poškodil i trať, dvousetmetrový úsek posunul zhruba o 40 metrů. SŽDC nechala zpracovat projektovou dokumentaci na opravu tratě s výstavbou mostu, což by vyšlo na 800 milionů korun. Původně ministerstvo dopravy mluvilo o podstatně nižších částkách. V červnu 2016 například v tiskové zprávě o 240 milionech korun.
Nakonec ale SŽDC dospěla k názoru, že obnova tratě by stála podstatně více. „Obnova železniční tratě v místě sesuvu není plně v souladu s výhledovými představami Ústeckého kraje na celkovou revitalizaci tratě,“ uvedlo ministerstvo v důvodové zprávě. Podle ní by požadavky kraje znamenaly zřízení nových zastávek i výhybny ve stanici Dobkovičky. „V rámci revitalizace by rovněž muselo dojít k rekonstrukci všech železničních přejezdů,“ uvádí materiál.