Škoda Electric získala rámcový kontrakt pro plzeňský dopravní podnik na až 17 nových velkokapacitních trolejbusů. Prvních sedm kloubových nízkopodlažních vozidel za více než 110 milionů korun, která pojmou více než sto pasažérů, firma dodá na přelomu roku 2018 a 2019.
„Zájem o naše moderní trolejbusy s bateriemi v poslední době roste – dodali jsme je již do Španělska, Itálie, Maďarska nebo Švédska. Spojeni jsou s nimi ale také u nás v ČR. V Plzni se místní dopravce rozhodl zakoupit tato vozidla v dlouhé kloubové variantě, poté co se zde ve více než ročním provozu osvědčili naše kratší trolejbusy s bateriemi,“ říká člen představenstva Škody Electric Karel Majer.
„Nové trolejbusy mohou jezdit i mimo trolejové vedení. Řidič v takovém případě přepne na bateriový pohon a může takto ujet i několik kilometrů,“ vysvětluje obchodní manažer Škody Electric Radek Kapr. Kloubové trolejbusy 27 Tr určené pro Plzeň budou mít vedle komfortního vybavení také nejnovější design – Škoda totiž při jejich výrobě využije poslední, tedy čtvrtou generaci karosérie.
Zakázka na výrobu sedmi vozidel je první objednávkou z rámcového kontraktu, podle kterého může plzeňský dopravní podnik získat do roku 2022 až 17 nových velkokapacitních kloubových trolejbusů s alternativním pohonem. „Pro velkou flexibilitu těchto vozidel a možnost obsluhovat s nimi i ty části města, kde není trolejové vedení a protože se provoz trolejbusů s trakční baterií mimořádně osvědčil, preferuje Plzeň v poslední době nákup pouze takto vybavených trolejbusů, ať už ve dvanáctimetrové či v kloubové verzi,“ vysvětluje Radek Kapr.