Český hokej zamířil na železnici. Dnes dostal svoji reklamní lokomotivu. Ta bude propagovat jeden z našich nejpopulárnějších a nejúspěšnějších sportů na tratích v České republice. Lokomotiva by měla dopravit i několik hokejových „speciálů“ mezi Prahou a Bratislavou pro fanoušky cestující na hokejový šampionát v Bratislavě.
„České dráhy nadále nabízejí využití lokomotivy a vlakové soupravy jako netradiční a velmi atraktivní reklamní nosič. Mohou oslovit tisíce cestujících ve vlacích i tisíce lidí, kteří se pohybují kolem tratí. Navíc nestojí jen na jednom místě, ale jedna lokomotiva může oslovit veřejnost v Praze a za několik hodin třeba v Brně,“ upozorňuje na výhody propagačního designu na vlacích Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod.
„V současnosti u nás jezdí několik desítek vozidel v různobarevných propagačních nátěrech. Některé z nich jsou klasicky komerční a objednávají si je různé subjekty, jiné jsou realizovány ve spolupráci s objednavateli dopravy a propagují třeba regiony, města a turistické cíle. Další skupinu propagačních nátěrů pak realizujeme v rámci společenské odpovědnosti a propagace neziskových nebo přímo charitativních projektů. Vozidla k propagaci služeb a produktů Českých drah používáme i my sami,“ doplnil Michal Štěpán.
Většina současných vozidel Českých drah nese korporátní nátěr označovaný podle grafického studia jako Najbrt. Vedle těchto lokomotiv a několika desítek vozidel s neobvyklým reklamním designem provozují České dráhy i několik vozidel v nostalgických nátěrech, které připomínají například prototypová vozidla nebo původní design hnacích vozidel, kdy stejnosměrným vozidlům dominovala zelená, střídavým červená a více systémovým modrá barva.