S firmou Kübler Heavy Rail GmbH spolupracovala společnost VÚKV již při výrobě a zkouškách 20nápravového speciálního vozu v roce 2016. Na základě dobrých zkušeností se tento výrobce rozhodl s VÚKV spolupracovat i při zkouškách a schvalování 32nápravového vozu pro přepravu těžkých transformátorů.
Rychlost jízdy prázdného vozu (220 t) je 100 km/h, loženého vozu (720 t) pak 65 km/h. Nosné části vozu jsou svařeny z ocelí s vyšší mezí kluzu. Vůz opět vychází z provedení Krupp, schváleného u BMVIT ve Vídni v roce 2008, kde se schvaluje i nově postavený vůz. Vzhledem k situaci v LEGIOS Loco se podvozky vyrobily v ELH Halle, dceřiné společnosti firmy TATRAVAGÓNKA Poprad a.s.
Přes pandemii COVID-19 se podařilo na den splnit časový plán, projednaný již v červenci 2019. I když nebylo možno využít kapacity LEGIOS Loco v Nymburce pro sestavení vozu, podařilo se zajistit na pracoviště v Cerhenicích nutné jeřáby a střední díl (60 t) vyzvednout a propojit s krajními díly. Brzdové a zjednodušené jízdně-technické zkoušky proběhly úspěšně na velkém i malém železničním zkušebním okruhu.