Výzkumný Ústav Železniční, a.s. (VUZ) získal v červenci od Úřadu pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví autorizaci podle Směrnice o interoperabilitě železničního systému v Evropské unii (EU) 2016/797.
Česká republika tímto potvrdila svoji pozici na železničním trhu EU a učinila významný krok k implementaci technického pilíře čtvrtého železničního balíčku, který je zaměřen na vytvoření
a dosažení jednotného bezpečného provozního prostředí v železniční dopravě v rámci celé EU (interoperabilita).
Od 6. srpna 2020 je VUZ oznámeným subjektem (NoBo) podle nové Směrnice o interoperabilitě železničního systému v Evropské unii (EU) 2016/797 pro všechny strukturální subsystémy (infrastrukturu, energii, traťové a palubní řízení a zabezpečení a kolejová vozidla) a navazuje na své dlouholeté zkušenosti v oblasti posuzování prvků interoperability, rozhraní a postupů u každého subsystému a podmínek celkové kompatibility železničního systému Unie požadovaných pro dosažení jeho interoperability.