Dopravní podnik města Ústí nad Labem vybral pro modernizaci svého vozového parku společnost Škoda Group. Společně podepsali rámcovou smlouvu na dodávku až 33 trolejbusů typu Škoda 27Tr. Dodávka vozidel započne příští rok. Zakázka na moderní kloubová nízkopodlažní vozidla, která navazuje na předchozí spolupráci s dopravním podnikem, přesáhne částku 650 milionů Kč.
Trolejbusy vychází ze známého modelu Škoda 27Tr, kterým se už nyní mohou obyvatele tohoto severočeského města přepravovat. Oproti již provozovaným vozům budou nově dodávané trolejbusy se dvěma trakčními motory, a tedy dvěma hnacími nápravami. Toto řešení umožní plynulejší jízdu v ústeckém kopcovitém terénu zejména za zhoršených klimatických podmínek. Je to řešení, které z historie známe z typových řad 15Tr a 22Tr. Vozidlo je vybaveno baterií, která umožňuje jeho jízdu mimo trakční vedení. Samozřejmostí je pak účinná rekuperace, díky které dochází k úspoře energie.
„Touto zakázkou navazujeme na úspěšnou spolupráci Škodovky s ústeckým dopravním podnikem. Naší výhodou je, že známe našeho klienta a jeho specifika, a díky tomu můžeme Dopravnímu podniku města Ústí nad Labem nabídnout přesně takové řešení, které potřebuje. Výhodou tohoto typu je navíc možnost jízdy mimo trakční vedení na baterii, což umožní například objíždět neočekávané situace v dopravě, nebo vést trasu neelektrifikovanou oblastí,“ říká Tanya Altmann, prezidentka divize Bus Mobility ve Škoda Group.
Jedná se o třínápravové, čtyřdveřové, nízkopodlažní kloubové dvoučlánkové trolejbusy, určené pro městskou hromadnou dopravu, s obsaditelností 115 osob. Cestující jistě ocení celovozovou automatickou klimatizaci, USB nabíječky nebo nerezová madla v kartáčovém provedení. Za zmínku stojí i prvky přispívající k bezpečnosti provozu jako je kontrola tlaku v pneumatikách, kontrola srážky s chodcem, hlídání mrtvých úhlů, elektricky vyhřívané čelní sklo a mnoho dalších. Sedačky budou mít plastovou skořepinu v šedé barvě s červeným koženkovým sedákem. Ústí nad Labem je specifické svým členitým terénem, proto budou mít trolejbusy dvě hnací nápravy s celkovým výkonem 250kW, které budou přínosem zejména v zimním období.
Nové trolejbusy zajistí vysoký komfort jízdy. Jsou vybaveny klimatizací, a to jak v prostoru pro cestující, tak v kabině řidiče. Pro lepší orientaci bude cestujícím sloužit moderní informační systém. Pro ještě snadnější nástup bude vozidlo opatřeno systémem kneeling. Nebude chybět ani prostor pro invalidní vozíky či dětské kočárky. Součástí je i moderní kamerový systém zajišťující přehled v interiéru vozu i v jeho bezprostřední blízkosti.