Ministr dopravy Martin Kupka představil priority resortu pro letošní rok. Aktuálně je ve výstavbě rekordních 241,3 kilometrů dálnic a silnic I. třídy s výhledem otevření převážně v letech 2023 a 2024. Dále se lidem zjednoduší komunikace s úřady a přístup k informacím v dopravní oblasti, přibydou i další funkce Portálu dopravy, zpřehlední se bodový systém a zruší velké technické průkazy.
„Letošní rok bude rokem rekordní rozestavěnosti tuzemské dálniční a silniční sítě, více než 240 kilometrů je dobrý vklad do budoucnosti a do rozvoje republiky. To vše podpoří letošní rekordní dopravní rozpočet 150,9 miliardy korun, kdy pro ŘSD je připraveno 65,5 miliardy korun a do rozvoje železnic ČR půjde i díky půjčce EIB rekordních více než 70 miliard korun,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Pokud jde o železnici, na začátku ledna proběhne zahájení modernizace železnice na Letiště Václava Havla – úsekem Praha-Bubny – Výstaviště. Dojde k modernizaci stanice Praha-Bubny, zdvoukolejnění trati v délce zhruba 1,3 kilometru, její elektrizace a zřízení zastávky Praha-Výstaviště. V roce 2023 se pak předpokládá zahájení tendrů pro stavbu Praha-Ruzyně – Kladno a modernizaci stanice Praha Masarykovo nádraží. Správa železnic se chystá i na zahájení modernizace stanice Praha-Smíchov a proběhne tendr na zdvoukolejnění Branického mostu. Zásadní rekonstrukce začne i v Brně, bude zahájen tendr na modernizaci stanice Brno-Královo Pole, která mj. počítá s výstavbou nové nádražní budovy. Samotná realizace by měla začít v roce 2024. Stavbaři by se měli začít soustředit i na modernizaci další části třetího koridoru, a to v rámci optimalizace úseku Karlštejn – Beroun.
Pokračovat bude dále i příprava vysokorychlostních tratí či instalace evropského zabezpečovacího zařízení (ETCS) na síti Správy železnic. Nyní se pracuje na 417 kilometrech tratí, v přípravě je přes 3200 kilometrů tratí. Do ETCS půjde v roce 2023 celkem 2,4 miliardy korun.