První březnový den začala poslední fáze modernizace 1. koridoru mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem nad Orlicí. V následujících čtyřech měsících proběhne kompletní rekonstrukce železničního spodku a svršku pomocí speciálního sanačního stroje. Využití nejmodernější technologie, rozdělení prací na etapy a zkrácení jednokolejného úseku minimalizuje dopad do železničního provozu.
Speciální technika provede sanaci železničního spodku a svršku obou kolejí mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí. „Realizace je rozdělena na čtyři etapy. Zvolili jsme takové postupy a technologii, díky kterým jsme minimalizovali dopad do provozu vlaků. Pracovat se proto bude vždy na jedné ze dvou kolejí z dané stanice po výhybnu Bezpráví, která se nachází přibližně uprostřed mezistaničního úseku,“ vysvětluje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Pro maximální časovou úsporu nasadí zhotovitel speciální sanační stroj SWIETELSKY PM 1000 URM. Tato špičková technologie zásadně zkracuje výluky a tím šetří čas i peníze. Velkou výhodou stroje je optimalizované opětovné použití stávajícího materiálu. Správa železnic využila uvedený stroj loni při květnové rekonstrukci trati Lysá nad Labem – Čelákovice. Kompletní dokončení prací je naplánováno na 30. června, následující den se na 1. koridor vrátí odkloněné dálkové vlaky z Brna do Prahy přes Vysočinu.
V první den každé etapy probíhá příprava bez speciálního stroje, následujících sedm dní v měsíci pracuje sanační stroj, po zbylou dobu pak probíhají dokončovací práce.