Společnost Siemens Mobility dodá německým drahám (Deutsche Bahn, DB) dalších 17 osmivozových vysokorychlostních elektrických trakčních jednotek ICE 3neo v hodnotě přibližně 600 milionů eur. Flotila nejmodernějších vozidel ICE 3neo, vycházející z platformy Velaro MS, se tak rozroste na 90 vozidel.
Německé dráhy si nejprve od společnosti Siemens Mobility objednaly 30 jednotek ICE 3neo v červenci roku 2020, dále následovala objednávka 43 jednotek v lednu 2022. Touto novou objednávkou se naplnila původní rámcová smlouva na celkem 90 jednotek, uzavřená v červenci 2020. Vysokorychlostní elektrické trakční jednotky ICE 3neo budou vyrobeny v závodě Siemens Mobility v Krefeldu a budou dodány do srpna 2028. Jednotky z první objednávky, které byly vyrobeny a dodány v rekordně krátkém čase, jsou už od prosince 2022 v provozu s cestujícími.
Zajímavostí je zapojení českého Engineeringu. V Praze, Plzni a Ostravě je více než 350 vývojářů, kteří jsou součástí mezinárodního týmu Siemens Mobility a jejich doménou je mimo jiné konstrukce a vývoj vysokorychlostní vozidel. V rámci ICE 3neo pro DB se tým podílí na vývoji oddílu pro děti, služebního a odpočinkového oddílu pro personál, zavazadlových a úložných prostor, vnitřního obložení a stropů a integrují informační systém.
S maximální rychlostí 320 km/h je ICE 3neo jedním z nejrychlejších členů flotily ICE. Tato osmivozová elektrická trakční jednotka má 439 míst k sezení a řadu inovací, které poskytují vyšší komfort a pohodlí. Jedná se například o speciální okenní skla pro stabilní příjem signálu mobilních telefonů, vnitřní osvětlení měnící barvu světla v závislosti na denní době, držáky na tablety a elektrické zásuvky u všech sedadel včetně 2. třídy, přidané vnější dveře pro rychlejší nástup a výstup cestujících v železničních stanicích či nový výtah pro snadnější nástup a výstup osob na invalidním vozíku.
Osmivozové elektrické trakční jednotky jsou vybaveny elektrickou výzbrojí schopnou využívat čtyři různé v Evropě zavedené napěťové systémy napájení železnic (1,5 kV DC, 3 kV DC, 15 kV 16,7 Hz a 25 kV 50 Hz), aby mohly v budoucnu zajišťovat také přeshraniční dopravu na mezinárodních spojích z Německa do Belgie a Nizozemska.