Společnost AŽD zřídí na Švestkové dráze (Čížkovice – Obrnice) novou dopravnu s názvem Odolice. Bude vybudována a aktivována za pouhých 14 dnů přerušení provozu s cílem zvýšit kapacitu tratě a otevřít ji i dalším dopravcům. V současné době společnost AŽD finalizuje veškerá potřebná povolení a další legislativu.
Výluka na trati proběhne ve dnech 2.–16. května 2024, kdy musí být zrealizovány veškeré hlavní stavební práce, usazení výhybek a kolejí včetně instalace technologií, jejich aktivace a zapojení do dálkového řízení tratě v Regionálním dispečerském pracovišti v Lovosicích. Paralelně s tím chce společnost AŽD, tedy majitel a provozovatel tratě a zároveň hlavní dopravce, provést opravné práce železničního mostu u Třebívlic a na vyloučeném úseku tratě včetně podbití.
„Vše máme naplánováno do nejmenšího detailu a věřím, že tento složitý úkol splníme. Naši cestující nejsou zvědaví na dlouhodobé výluky a nepříjemné přesedání na náhradní autobusovou dopravu. Nechceme o naše cestující přijít. Výhybna Odolice se dvěma staničními kolejemi o délce 300 metrů zpřístupní Švestkovou dráhu i dalším dopravcům, kteří používají nezávislou trakci, a zkapacitní ji. Dopravci si mohou přes naši trať zkrátit cestu ze severních do středních Čech. Realizace tohoto projektu ve 14 dnech je výzvou pro všechny naše zaměstnance,“ říká generální ředitel AŽD Zdeněk Chrdle.
Po dokončení výhybny Odolice bude mít Švestková dráha, která je vybavena nejmodernější digitální zabezpečovací technologií DIGITAL 4.0, celkem čtyři dopravny dálkově řízené z Regionálního dispečerského pracoviště v Lovosicích. Společnost AŽD si v nové dopravně vyzkouší odborné veřejnosti zatím neznámé technické novinky, které chce nabídnout Správě železnic, ale i zahraničním zákazníkům. V současné době provozuje AŽD na Švestkové dráze v rámci linky U10 Dopravy Ústeckého kraje mezi Litoměřicemi horním nádražím a Mostem v pracovních dnech jedenáct párů osobních vlaků denně a mezi Litoměřicemi horním nádražím a Třebívlicemi dalších sedm párů.