První prosincový den převzala společnost METRANS další dvě vícesystémové lokomotivy Siemens Vectron MS, které v rámci opce z roku 2019 objednala v roce 2020. METRANS je předním poskytovatelem intermodální přepravy v Evropě a provozuje řadu železničních terminálů. V současné době disponuje 14 lokomotivami Vectron MS. Postupná dodávka dalších šesti vozidel bude ukončena na jaře 2022. Nasazení nových lokomotiv je plánováno v rámci přeshraničního provozu v regionu střední a východní Evropy.
„Společnost METRANS se stala provozovatelem největšího počtu elektrických lokomotiv Vectron MS v České republice a přispívá tak signifikantně k dekarbonizaci dopravy v regionu střední a východní Evropy, kde jsou lokomotivy nasazovány. A to především z důvodu jejich interoperability, šetřící čas i náklady při přejezdech hranic jednotlivých států.“ říká Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility Česká republika. Podle jeho slov budou lokomotivy dodány s vlakovým zabezpečovačem ETCS podle základní specifikace 3. Jsou tedy plně připraveny i pro provoz na tratích s touto úrovní zabezpečení.
Lokomotivy pro společnost METRANS mají výkon 6 400 kW a dosahují maximální provozní rychlosti 160 km/h. Jsou vybaveny potřebnými národními vlakovými zabezpečovači včetně evropského zabezpečovače ETCS podle základní specifikace Baseline 3. Ve srovnání se základní specifikací 2, která je v současné chvíli používána ve většině zemí, nabízí ETCS se základní specifikací 3 mnoho nových funkcí. Mimo jiné byl implementován obecně použitelný model brzdové křivky.
Právě dodávané lokomotivy pro METRANS jsou schváleny pro provoz v České republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku, Slovensku a nově i ve Slovinsku a Rumunsko. Do budoucna je možný upgrade systému pro provoz v Bulharsku, Chorvatsku a Srbsku. Společnost Siemens Mobility dosud prodala více než 1 137 lokomotiv Vectron, včetně 746 lokomotiv Vectron MS, 56 zákazníkům v 16 zemích. Flotila lokomotiv Vectron dosud najela více než 490 milionů kilometrů. Lokomotivy založené na platformě Vectron jsou schváleny pro provoz ve 20 evropských zemích (Rakousku, Belgii, Bulharsku, Chorvatsku, České republice, Finsku, Německu, Maďarsku, Itálii, Nizozemí, Norsku, Polsku, Rumunsku, Srbsku, Slovensku, Slovinsku, Švédsku, Švýcarsku, Turecku a Dánsku).