SKD TRADE, a.s. repasuje pro DP Praha již několikátým rokem kola tramvají 15T. Konstrukce kola je charakteristická vložením pružných segmentů mezi náboj kola a obruč, čímž je zajištěn přenos hnacího a brzdného momentu, přenos sil vznikajících od dynamických účinků z vlastní hmotnosti vozidla a interakce mezi kolem a kolejnicí.
Od počátku byly pro pružné segmenty používané pryžové směsi různých výrobců, avšak v posledních letech se střídavými úspěchy, protože se pryž v náročném provozu tramvají 15T patrně dostává na hranice svých fyzikálních možností.
SKD TRADE, a.s. se od pryže odklonilo a pustilo se jinou cestou, kdy ve spolupráci se specializovanou firmou vyvinulo zcela nový materiál na bázi polyuretanu (PUR). Na tramvajích 15T proběhly rozsáhlé statické, dynamické, hlukové a vibrační zkoušky včetně dlouhodobých zkoušek jízdních. Ve všech parametrech PUR segmenty obstály, jsou nyní homologovány a běžně používány. Na foto je montáž obruče na náboj kola s vloženými PUR segmenty před zalisováním.