Již 75 let existuje šumperský závod Škody Group. Dnes je důležitým hráčem na poli výroby, modernizace a oprav železničních vozidel a také významným zaměstnavatelem v regionu. Aktuálně zaměstnává bezmála 800 pracovníků a díky růstu počtu nových zakázek plánuje nabrat další desítky lidí na různé pozice ve výrobě či vývoji. Šumperský závod v posledních několika letech prošel výraznou modernizací a rozšířením výrobních kapacit za více než 460 milionů korun.
„Již bezmála 75 let pracujeme na tom, aby všechna vozidla našich zákazníků spolehlivě jezdila v té nejlepší kondici. Pod křídly Škodovky se firma zásadním způsobem rozvíjí, rostou naše kompetence i know-how, do rozšíření a modernizace závodu v Šumperku se v posledních letech investovaly stovky milionů korun. To vše je pro nás závazek být dlouhodobě úspěšní i v budoucnu. Stejně tak chceme být silným a perspektivním zaměstnavatelem,“ říká Aleš Měrka, generální ředitel šumperské společnosti Škoda Pars.
Významnou proměnou prošlo zázemí firmy v posledních dvou letech, kdy do inovace, modernizace rozšíření výroby Škoda investovala 460 milionů korun. Investice byly zaměřeny i na rozšíření výrobních kapacit o 35 procent. „Díky masivním investicím se podařilo navýšit kapacitu výroby a inovovat technologie, abychom mohli uspokojit rostoucí poptávku po modernizacích, opravách a také kvůli další práci v rámci Škoda Group. Budeme přijímat i nové zaměstnance, samozřejmě především do technických oborů, například elektromechaniky,“ říká Aleš Měrka.
Šumperský podnik prošel ve své pětasedmdesátileté historii několika zásadními změnami. V roce 1947 byl položen základní kámen ke stavbě nového závodu a o 5 let později byl zahájen provoz ČSD – Dílen. V 70. letech se název podniku změnil na Železniční opravny a strojírny Šumperk. Nová etapa v historii podniku se začala psát v roce 1993, a to privatizací šumperských železničních opraven a strojíren ČSD společností Pars DMN s.r.o. Šumperk. V tomto období bylo také vedením rozhodnuto o rozšíření činností firmy o opravy dalších řad železničních vozidel a také tramvají. Nejvýznamnějším novodobým předělem bylo spojení s předním evropským výrobcem vozidel pro městskou a železniční dopravu – skupinou Škoda Transportation v roce 2008. Po začlenění do skupiny byly realizovány rozsáhlé investice do rozvoje technologií a výrobního zázemí, což podpořilo celkovou stabilizaci společnosti.
Šumperská firma se může pochlubit řadou významných zakázek. Společnost například dodala více než dvě stě známých motorových jednotek Regionova, důležitými projekty firmy se staly i řídicí vozy, třeba řady 954 a 961, motorové vozy řady 842 či modernizace lokomotiv, vagónů a osobních vozů. Kromě toho se firma subdodavatelsky podílí i na výrobě nových vozidel, a to především dodávkami komponent pro elektrické jednotky InterPanter a RegioPanter a také byla součástí výroby tramvají pro turecké město Konya. Aktuálně se v Šumperku pracuje na řadě projektů, jde například o periodické obnovy a opravy lokomotiv, modernizace osobních vozů a železničních vozidel pro různé zákazníky.